Actualul Volkswagen Passat se pregătește să predea ștafeta unei generații complet noi. Debutul va avea loc anul viitor, cel mai probabil în toamnă, la Salonul Auto de la Paris, primele versiuni de caroserie care vor sosi pe piață fiind sedanul și breakul.
Construit pe baza platformei modulare MQB, noul Passat va fi mai mare, mai ușor și mult mai economic. Flexibilitatea noii arhitecturi va permite o diversificare fără precedent a gamei. Din program vor face parte, pe lângă tradiționalele variante sedan și break, un nou CC, o limuzină cu ampatament mărit, dar și un coupe și un cabrio. Un fastback, versiune extrem de populară pe piețe precum Marea Britanie sau Italia, nu se află în caietul de sarcini, deși majoritatea rivalilor oferă asemenea derivate de caroserie.
Adoptarea noii ahitecturi MQB va aduce mai mult spațiu la interior și o reducere de peste 100 kg a masei totale. Ampatamentul va crește cu 8 cm, iar lungimea cu cel puțin 10 cm, noul Passat urmând să afișeze un gabarit similar actualei Skoda Rapid.
Gama de motorizări va rămâne, în mare parte, neschimbată. Noul Passat va putea fi comandat în compania unei vaste palete de unități TSI și TDI, cu puteri cuprinse între 122 și 280 pentru modelele pe benzină, respectiv 110 și 231 CP pentru cele diesel. Urmând direcția de dezvoltare a noului Golf, Passat ar putea primi inclusiv o versiune hibridă, de tip plug-in, care va cupla un TSI de 1,4 litri și 122 CP la un motor electric de aproximativ 110 CP.
Primele comenzi vor fi preluate imediat după lansarea oficială din toamnă, livrările inițiale urmând să aibă loc în ultima parte a anului sau chiar în primele săptămâni din 2015.