Noul Jeep Cherokee, rod al alianţei Fiat-Chrysler, înlocuieşte actualele Liberty şi Compass, inaugurând, în acelaşi timp o filosofie de design complet nouă pentru constructorul american cu o lungă tradiţie în domeniul automobilelor polivalente, adaptate incursiunilor în afara drumurilor asfaltate.

Inspirat parcă de succesul neaşteptat al micului Nissan Juke, Jeep adoptă ideea separării blocurilor optice frontale. O bandă îngustă de LED-uri, plasate în locul unde în mod normal ar fi trebuit să găsim farurile clasice, preiau rolul poziţiilor, în timp ce becurile fazelor scurtă şi lungă încadrează noua grilă alungită, uşor curbată, a radiatorului.

Platformă Fiat şi transmisie cu nouă trepte

La baza noului Cherokee va sta platforma modulară Compact-Wide a grupului Fiat, aceeaşi arhitectură tehnică folosită şi de Alfa Giulietta sau noul Dodge Dart. Noul Cherokee va fi şi unul dintre primele modele ale alianţei Fiat-Chrysler echipat cu o transmisie automată ZF cu nouă rapoarte, standard pentru toate versiunile.

O altă premieră este pilotul automat adaptiv Cruise Control Plus. Acesta menţine constantă distanţa faţă de maşina din faţă cu ajutorul unui ansamblu de senzori şi camere şi poate frâna automat pentru a evita un accident, fără niciun fel de intervenţie din partea şoferului. Contra cost, este disponibil şi un sistem de parcare automată, botezat Park Sense.

La start, Cherokee va fi oferit alături de două motorizări pe benzină: o unitate aspirată cu patru cilindri şi admisie variabilă Multiair II, de 2,4 litri şi 184 CP, din seria Tigershark, şi un V6 Pentastar de 3,2 litri şi 271 CP, disponibil doar pe piaţa din Statele Unite. În Europa, clienţii vor putea opta în plus pentru un turbo de 1,4 litri şi un diesel JTDm de 2 litri, ambele preluate direct de la Giulietta, ambele cuplate standard la cutii de viteze manuale. Jeep mizează totul pe cartea eficienţei, noul Cherokee fiind mai economic cu până la 45% decât vechiul Liberty.

Trei sisteme diferite de tracţiune integrală

În funcţie de versiunea aleasă -Sport, Latitude, Limited sau Trailhawk, Cherokee poate fi echipat cu unul dintre cele trei tipuri diferite de tracţiune integrală disponibile: Active Drive I (sistem nepermanent, cu activare/dezactivare automată a modului 4×4, în funcţie de condiţiile de rulare), Active Drive II (sistem permanent, cu mod low-range, diferenţial central blocabil şi gardă la sol mărită cu 1 inch) sau Active Drive Lock, care vine în plus şi cu diferenţial spate blocabil.

Toate modelele dispun de controlul tracţiunii Selec-Terrain, şoferul putând selecta de la un comutator plasat lângă levierul cutiei de viteze diverse moduri de funcţionare, adaptate la condiţiile de aderenţă specifice tipului de teren abordat.

Finisare de top şi touchscreen de 8,4 inci

La interior, Jeep a acordat o atenţie deosebită finisării şi izolării fonice. Scaunele din faţă oferă inclusiv încălzire şi ventilaţie, tapiţerie din piele şi reglaje electrice cu memorie, iar volanul poate fi şi el specificat cu funcţie de încălzire. O altă dotare inedită este pad-ul de încărcarcare wireless pentru dispozitive mobile. Un sistem multimedia cu touchscreen de 5 inci este standard, modelele de top fiind dotate cu o centrală mai performantă, cu ecran de 8,4 inci, bluetooth şi navigaţie. Nici siguranţa nu a fost neglijată: echiparea de serie include ESP şi zece airbaguri.

În America de Nord, noul Jeep Cherokee va fi comercializat începând din această toamnă, debutul european al noului model urmând să aibă loc la începutul anului viitor. Cherokee va fi asamblat la uzina Jeep din Toledo, Ohio, alături de venerabilul Wrangler, iar producţia va demara pe 23 mai.

Şeful companiei, Mike Manley speră ca noul Cherokee să reproducă succesul predecesorului Liberty, comercializat în peste 75.000 de unităţi în 2012. Anul trecut, marca americană a stabilit un nou record de vânzări, livrările companiei depăşind pragul istoric de 701.626 de maşini.