Categorii
Lansari Romania Mașini Noi

Rapid Spaceback şi Yeti Facelift, din toamnă

Anul acesta va fi unul plin de surprize pentru fanii mărcii Skoda, nu mai puţin de trei modele complet noi sau restilizate urmând să fie lansate pe piaţa din România. În plus, gama de SUV-uri a constructorului ceh va fi extinsă până în 2016 cu un model cu şapte locuri, mai mare decât Yeti.

După debutul noilor Rapid şi Octavia, modele cruciale pentru finanţele companiei, următoarea premieră din acest an va fi cea a versiunii restilizate a actualului Superb. Faceliftul limuzinei de clasă medie va aduce o parte frontală nouă, în ton cu linia de design inaugurată de Rapid, şi blocuri optice spate redesenate, cu tehnologie LED. Din punct de vedere tehnic, nu sunt aşteptate modificări esenţiale, marile noutăţi fiind apariţia noului diesel de 2 litri şi 150 CP, preluat din banca de organe a Grupului VAG. Lista de comenzi va fi deschisă la finele lunii mai.

Rapid Spaceback şi Yeti Facelift, din toamnă

Gama Rapid va fi extinsă cu o nouă versiune situată la graniţa dintre break şi hatchback. Intitulată Spaceback, acesta nu va fi o compactă clasică cu cinci portiere, ci va avea proporţii usor neobişnuite şi o alură apropiată de cea a unui break de familie. Iniţial, debutul comercial era programat pentru luna iunie, însă lansarea ar putea fi amânată până în toamnă, imediat după Salonul Auto de la Frankfurt.

Salonul german va fi şi rampa de lansare pentru faceliftul micului Yeti. Operaţiunea de întinerire a bestseller-ului ceh, comercializat în peste 87.000 de exemplare doar anul trecut, vizează grefarea noului limbaj de design Skoda, partea frontală uşor controversată fiind prima „victimă” care va intra sub bisturiul exigent al restilizării de toamnă. Versiunea updatată va putea fi comandată în România începând din ultimul trimestru.

SUV cu şapte locuri, ţintă ambiţioasă de vânzări

Până în 2015, gama de SUV-uri va fi extinsă cu un model mai mare, cu şapte locuri, concurent direct pentru Mitsubishi Outlander şi Hyundai SantaFe. Cel mai probabil, top-modelul gamei de SUV-uri Skoda va fi construit pornind de la o versiune cu ampatament lung a platformei modulare MQB, care va sta la baza majorităţii modelelor de clasă compactă din Grupul VAG, arhitectura MLB, destinată viitorului Touareg, fiind prea scumpă şi sofisticată pentru un model relativ accesibil, produs de Skoda. Winfried Wahland, şeful Skoda, estimează volume de vânzări anuale de aproximativ 150.000-200.000 de unităţi, la nivel global. Rusia, China şi Europa de Vest vor fi cele mai mari pieţe de desfacere. Skoda nu a ales încă situl de producţie responsabil pentru asamblarea noului model. Pe lângă uzinele din Cehia, Skoda foloseşte în prezent şi facilităţi operate în parteneriat cu firma mamă Volkswagen, situate în Rusia, India şi China.

Dacă în luna februarie, Skoda a raportat o scădere de 6,9% a livrărilor, până la 67.100 de unităţi, în 2012, constructorul din Mlada Boleslav a atins un nou record, raportând vânzări de peste 930.000 de maşini la nivel mondial. Skoda speră să depăşească pragul de 1 milion de unităţi în maximum doi ani, în timp ce pentru 2018 a fost stabilită o ţintă optimistă, dar perfect realizabilă, de 1,5 milioane de unităţi, esenţială pentru planul Grupului Volkswagen de a devansa Toyota în cursa pentru titlul de cel mai mare producător auto la nivel mondial. Cel mai vândut model al mărcii continuă să fie Octavia, cu aproape 500.000 de exemplare anual.

Pe plan local, ţinta de vânzări pentru acest an este de 7.000 de unităţi. „În 2013, ne propunem să creştem în cota de piaţă la 10%. Avem un obiectiv de 7.000 de maşini. Vom încheia 2012 cu 6.400-6.500 de maşini”, declara anul trecut Vlad Rusu, brand manager Skoda.