Categorii
Industrie Piata Auto

Rezultate Volkswagen Group 6 luni: Creștere globală de 5,4%, scăderi pentru mărcile VW și Skoda

Volkswagen Group a anunțat rezultatele financiare după primele 6 luni ale anului, confirmând tendința crescătoare a grupului, cu 5,4%, în ciuda „unei competiții intense și a unei situații economice dificile”. Mai multe mărci ale VAG au înregistrat scăderi de vînzări și de profit.

Livrările de automobile la nivel global ale grupului Volkswagen au crescut la 4,8 milioane unități, cu 5,4% mai multe decât în perioada similară a anului trecut, iar cota de piață a mărcilor grupului a crescut la 12,7%. Martin Winterkorn, președintele Consiliului de Administrație al Volkswagen AG a declarat că „am făcut progrese considerabile, după un început de an mai slab”.

Din punct de vedere financiar, compania a avut venituri din vânzări, în primele 6 luni, de 98,7 miliarde euro, în creștere față de anul trecut cu 3,3 miliarde, iar profitul operațional s-a ridicat la 5,8 miliarde euro, cu 700 milioane de euro mai mic. Cifrele de profit nu includ cotele de profit din China, din cadrul companiilor joint-venture (2,4 miliarde euro). Profitul înainte de taxe s-a ridicat la 6,6 miliarde euro (față de 10,1 miliarde anul anterior, când includea și valoarea opțiunilor Porsche). Profitul net al VW a fost de 4,8 miliarde euro.

Divizia Auto a raportat lichidități de 11,3 miliarde euro, cu 0,7 miliarde mai mult decât valoarea lichidităților pe întreg anul 2012. Investițiile în Divizia Auto au fost de 3,9 miliarde euro, mai mari cu 500 milioane decât anul trecut, și s-au îndreptat în special către unitățile de producție și modelele care se lansează în 2013 și 2014, dar și către dezvoltarea de modele ecologice.

Marca principală, VW, a vândut 2,4 milioane de automobile în primul semestru, în scădere cu 1,7 procente (40.000 unități) față de perioada similară din 2012. În schimb, Audi a crescut cu 2,1 procente, la 692.000 vehicule, la care se adaugă alte 197.000 automobile construite în China de FAW – Volkswagen. Skoda a înregistrat o scădere mai pronunțată decât VW, 11,1%, respectiv 362.000 de vehicule, cu o scădere serioasă a profitului de la 449 milioane de euro la 243 milioane de euro. SEAT a crescut vânzările la 244.000 de unități, iar pierderile au fost reduse ușor, de la 42 milioane anul trecut, la 40 milioane de euro în 2013. Și Bentley a vândut în scădere, 4.200 de mașini (cu 600 mai puține), cu un profit ușor crescut (58 milioane de euro).

Marca Porsche, aflată în primul an complet în grupul Volkswagen, dovedește din nou că este cel mai profitabil brand auto, generând 1,3 miliarde euro profit, cu numai 78.000 vehicule vândute.

La capitolul Vehicule Comerciale, rezultatele au fost aproximativ identice cu semestrul 1 din 2012:  220.000 vehicule vândute, față de 228.000, și un profit de 246 milioane euro, față de 242 milioane anterior.

Mărcile de camioane Scania și MAN au vândut împreună 103.000 vehicule, cu o creștere la Scania și o mică scădere la MAN.