BMW a lansat oficial în România versiunea restilizată a roadsterului Z4 și noul Seria 3 GT, al doilea membru al familiei de modele polivalente din seria Gran Turismo. Onoarea introducerii celor două noutăți pe piața locală a revenit legendei motorsportului autohton, Marin Dumitrescu.

Ajuns la venerabila vârstă de 94 ani, celebrul pilot a împărtășit celor prezenți experiențele trăite la volanul clasicului său BMW 328 – precursorul actualului Z4, transformat cu ajutorul muncitorilor de la uzinele Vulcan într-o armă imbatabilă în cursele de coastă din perioada interbelică (neînvinsă inclusiv de legendarul Petre Cristea n.r.).

Z4 – update discret, versiune de bază mai accesibilă

Revenind în zilele noastre, atenția publicului se îndreaptă către roadsterul Z4, proaspăt trecut printr-o binevenită operațiune de facelift.

La nivel estetic modificările sunt minore. Fanii BMW vor repera noile lumini cu tehnologie LED incluse în blocurile optice frontale, jantele de 17 sau 18 inci cu design modificat sau noul contur al semnalizatoarelor. Nou este și pachetul de personalizare interioară și exterioară Pure Traction, care combină nuanțe extrem de vii, precum portocaliul, cu accentele reci, oferite de elementele contrastante de culoare neagră.

Din punct de vedere tehnic, capul de afiș este noua versiune entry-level sDrive18i, echipată cu un motor turbo în patru cilindri, de 2 litri și 156 CP/240 Nm. Deși mic pe hârtie, micul turbo propulsează roadsterul bavarez de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde, respectiv până la o viteză de top de 221 km/h. Opțional, BMW oferă excelenta cutie automată ZF cu opt rapoarte.

Clienții mai pot opta pentru alte patru motorizări pe benzină, două cu patru cilindri (sDrive20i/184 CP, sDrive28i/245 CP) și două în configurație nobilă, cu șase cilindri în linie (sDrive35i/306 CP, sDrive35is/340 CP).

Prețul noii variante de intrare în gamă este și el extrem de atrăgător, pentru cel mai ieftin Z4 sDrive18i socotelile pornind acum de la 36.580 de euro, cu toate taxele incluse.

Seria 3 GT – confort de top, design fără compromis

Mai aerodinamic decât sedanul, dar mai spaţios decât Touring-ul, noul Seria 3 Gran Turismo îşi propune să ofere mixul ideal între confortul unei limuzine de clasă mare şi dinamica unei berline sportive de clasă medie.

Dacă ne raportăm la gabaritul actualului Seria 3 Touring, vom observa că dimensiunile noului Seria 3 Gran Turismo au crescut sensibil în toate direcţiile. Lungimea a fost majorată cu 200 mm, înălţimea cu 81 mm, în timp ce ampatamentul este acum mai generos cu 110 mm. Iar avantajele sunt lesne de sesizat, ocupanţii banchetei din spate beneficiind de un spaţiu suplimentar de 70 mm la nivelul genunchilor, ofertă similară cu ceea ce putem întâlni la bordul unui Seria 5.

Şi portbagajul este demn de un model din clasa imediat superioară. Volumul de încărcare al acestuia variază între 520 şi 1.600 de litri, ceea ce se traduce printr-un plus de 25, respectiv 100 de litri faţă de Seria 3 Touring. Standard se oferă banchetă rabatabilă asimetric în format 40/20/40, hayon acţionat electric şi spătar înclinabil cu până la 19 grade, în 15 poziţii distincte.

Noul BMW Seria 3 Gran Turismo va fi disponibil în cinci variante de motorizare, două diesel şi trei pe benzină. O transmisie manuală cu şase trepte este standard, în timp ce excelenta cutie automată ZF cu opt trepte poate fi comandată opţional, pentru oricare dintre versiuni.

Preţul de pornire a fost stabilit la 36.642 de euro cu toate taxele incluse, cotaţie valabilă pentru versiunea entry-level 318d de 2 litri şi 143 CP. Cea mai accesibilă variantă pe benzină, 320i, costă 37.882 de euro, în timp ce modelul de vârf, 335i, pleacă 50.902 euro cu TVA.

Printe echipamentele de serie se numără climatizare automată bi-zonală, geamuri electrice, sistem start&stop, radio BMW Professional cu conexiune AUX, pornire fără cheie, faruri de ceaţă, anvelope run-flat şi eleron activ.

Respectând tiparul lansat odată cu noile Seria 1 şi Seria 3, clienţii pot opta pentru trei linii distincte de echipare, denumite sugestiv, în funcţie de caracteristici, Sport Line, Comfort Line şi Luxury Line. Separat se oferă suspensie adaptivă şi pachet M Sport, cu şasiu sport coborât şi jante mai mari cu diametrul de 18 sau 19 inci.