Pozolul este un fel de mancare tipic Jalisco care prin excelenta in aceste sarbatori nationale , se consuma frecvent, IMSS din statul Guerrero, a publicat ca pozolul este unul dintre cele mai sanatoase feluri de mancare. Cheia este sa ai grija de portii, precum si sa eviti insotirea lui cu aperitive precum tacos, coji de porc, paine prajita cu smantana, gorditas, picioare de porc sau sope.

Prin contul sau de Twitter, agentia a recomandat sa mananci o jumatate de cana de pozol cu ​​60 de grame de carne, legume dupa gust (sapata verde, ridichi, ceapa), lamaie si chili. 

Si in plus, sfatuieste sa nu uiti sa adaugi avocado (100 de grame) pentru ca ajuta la reducerea colesterolului, glucozei, tensiunii nervoase, depresiei si iti imbunatateste circulatia. Favorizeaza o buna digestie si are grija de stomacul tau de ulcere si gastrita.

Aport nutritiv

Luand ca referinta o farfurie de pozol de 300 de mililitri, acesta contine, conform Sistemului Mexican de Alimente Echivalente (SMAE), urmatoarele cifre:

  • 240 de calorii
  • 13 grame de proteine
  • 5 grame de grasime
  • 34 g de carbohidratos

Beneficiile

Pozolul este un fel de mancare de care te poti bucura in orice moment si ocazie, prin urmare, am enumerat beneficiile consumului de pozol:

  • Boabele de porumb este considerata una dintre cele mai importante cereale din lume, contine carbohidrati, fier, potasiu, magneziu, fibre.
  • Indiferent daca pregatiti acest fel de mancare cu carne de porc sau pui, acestea va vor oferi proteine, sodiu, potasiu, magneziu, zinc si vitamina A.
  • Chili guajillo este unul dintre ingredientele care confera acestei retete o super aroma. In plus, iti ofera: carbohidrati, vitamina C si A, calciu si fier.
  • Salata verde are: vitamina A, B, C si E, apa, antioxidanti, calciu, fosfor, fier.
  • Este indicat sa adaugati un praf de oregano cand il serviti. Aceasta specie contine antioxidanti, vitamina K si fibre.
  • Ceapa ofera: fibre, vitamina C, saraca in sodiu si carbohidrati.
  • Ridichi, va recomandam sa le taiati in felii foarte subtiri. Nu le lasati din farfuria cu pozole sau ati putea pierde fibrele lor bogate, aminoacizi, vitaminele B si C, iod, magneziu si sulf.
  • Cu cateva picaturi de lamaie va fi suficient sa obtineti vitamina C, acid citric si potasiu.
  • Daca iti faci pozol cu ​​naut, vei oferi organismului tau acid folic, acesta imbunatateste circulatia si functiile cardiace.
  • Ardeiul piquin pe care il adaugi in pozol are efecte antiinflamatorii si antiiritante si ajuta la prevenirea durerii; S-a constatat ca este bun pentru inima, deoarece scade tensiunea arteriala, stimuleaza sistemul circulator, reduce colesterolul; si este un anticoagulant natural.

Beneficii pentru corpul tau

  • Bogat in vitamine si minerale
  • Ajuta sanatatea inimii
  • Calmante natural
  • Intareste apararea
  • Bogat in antioxidanti

Sfaturi pentru a te bucura de ea sanatos

  • Alege sa-ti insotesti vasul bogat de pozole cu paine prajita la cuptor si nu prajita, fara smantana.
  • Evitati sa gatiti pozolul cu carne de porc, deoarece contine mai multa grasime.
  • Insotiti-va cina cu apa naturala de Jamaica cu putin zahar.

Pozolul este preparat cu nenumarate ingrediente, cum ar fi boabe de porumb, chili guajillo, carne, salata verde, oregano, ceapa si multe altele. Prin urmare, ingredientele sale furnizeaza carbohidrati, proteine, lipide, zinc, magneziu, calciu, vitamina A si acid folic. Profita si consuma o farfurie de pozol pentru sanatatea ta!