Categorii
Lansari Romania Mașini Noi

Gadgeturi și linii de echipare noi

BMW a dezvăluit ultimul secret al noii generații X5, prețul de pornire pentru piața din România: 63.364 de euro cu TVA, cotație valabilă pentru versiunea entry-level inițială, xDrive30d, animată de un diesel de 3 litri și 258 CP.

Din decembrie, BMW va oferi și o variantă mai ieftină, cu tracțiune spate, intitulată sDrive25d. Este vorba despre dieselul bi-turbo de 2 litri și 218 CP, prezent și pe frații mai mici X1 și X3. Acesta promite un consum mediu de 5,6 l/100 km și emisii record de 149 g/km CO2.

Cel mai scump X5, versiunea xDriveM50d tri-turbo de 381 CP și 740 Nm, costă 89.155 euro cu toate taxele incluse. Fanii motoarelor alimentate cu benzină sunt ceva mai norocoși, pentru modelul de top xDrive50i (V8 benzină bi-turbo de 4,4 litri și 450 CP) socotelile pornind de la 80.786 euro cu TVA.

Din punct de vedere tehnic, BMW mizează totul pe cartea ecologiei şi pune accentul pe reducerea drastică a consumului şi a emisiilor poluante. Toate motoarele îndeplinesc normele de poluare Euro6, valabile abia din septembrie 2014 și sunt mai economice decât cele pe care le înlocuiesc. Noul X5 M50d consumă cu 0,8 l/100 km mai puțin, iar modelele xDrive30d vor fi cu 1,2 l/100 km mai economice. Și modelul de vârf xDrive50i va avea nevoie de 2,1 l mai puțin carburant pentru a parcurge 100 km, în ciuda plusului considerabil de 43 CP și 50 Nm în raport cu vechiul model de 407 CP.

Excelenta transmisie automată cu opt trepte, furnizată de ZF, va fi standard pentru toate versiunile.

Gadgeturi și linii de echipare noi

Respectând tiparul lansat odată cu noile Seria 1 şi Seria 3, clienţii pot opta pentru pachetul M Sport și două linii distincte de echipare, denumite sugestiv, în funcţie de caracteristici: Design Pure Experience și Design Pure Excellence.

BMW oferă trei tipuri de ornamente, disponibile în funcție de ambianța sau linia de echipare aleasă: Oxide Silver mat, lemn Poplar Grain și aluminiu satinat Hexagon, toate accentuate în partea inferioară de o suprafață glossy, de culoare neagră.

Display-ul „plutitor” de 10,25 inci, poziţionat deasupra consolei centrale, va fi inclus în pachetul de dotări standard, alături de cea mai recentă versiune a centralei de comandă iDrive, dotată cu controller multi-touch senzitiv și funcție de recunoaștere a caracterelor.

Pe lunga listă de dotări opționale se regăsesc un Head Display full color, cu opțiuni noi de afișare și un spectru cromatic lărgit, un sistem Night Vision care detectează mai eficient oamenii și animalele de pe carosabil, cruise controlul activ cu funcție Stop&Go și frânare automată pentru prevenirea coliziunilor iminente. Din noiembrie va fi disponibil și asistentul Traffic Jam, care va menține automat mașina pe banda sa de rulare, inclusiv în viraje.

Farurile bi-xenon vor fi standard pentru modelele de top, contra cost fiind disponibile blocuri optice adaptive full LED de ultimă generație.

Noul X5 va ajunge în showroomuri în a doua jumătate a lunii noiembrie, însă clienții din România vor putea comanda deja a treia generație a SAV-ului bavarez începând de luna viitoare.